dimarts, 17 de juliol del 2012

Kurt Weill (I)



KURT WEILL – L’òpera de tres rals (I)

ACTA 17 de juliol de 2012 – Aula Schubert – 10h
Assisteixen: Jordi Armengol, Xavier Balcells, Ester Brescó, Sònia Chocron, Joan Marsol, Núria Mas, Xavier Roig.
S’excusen: Angustias Jiménez,  Sònia Peiró, Xavier Puertas, Aleydis Serra, Xesco Grau

S’acorda que l’objectiu de la percepció auditiva és arribar a reproduir i interpretar instrumental o vocalment i/o de manera escrita.
Selecció de peces de Kurt Weill a partir de les quals es seqüenciaran les sessions pertinents:
-          Moritat vom Mackie Messe
-          Morgenchoral des Peachum
-          Polly’s Lied
-          Ballade vom angenehmen Leben
-          Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
-          Ruf aus der Gruft
També es decideix parlar de l’autor (referències bàsiques) i l’argument bàsic (amb la presentació del personatges)

De cada una de les peces proposades es treballaran els següents aspectes:

Moritat vom Mackie Messe.
Audició de la peça amb el cd.
Estructura  i descobriment d’on són els canvis harmònics
Cantar la línia melòdica, descobrir pregunta i resposta de la frase (8 i 8) i acabar fent un tutti
Descobrir els diferents instruments i canvis rítmics (variacions de la melodia)
Parlar de les dinàmiques
Identificar, tocar i escriure els diferents motius rítmics
Afegir la base harmònica als diferents motius rítmics
Nomenclatura harmònica en anglès
Introducció d’un ritme de blues i una harmonia bàsica per jugar-hi, fer una roda d’improvitzacions

Coral: Morgenchoral des Peachum
Cànon, dictat melòdic
Comentar el compàs
 Parlar de laTonalitat
Coral: estil gregorià, molt vocal (la primera peça que hem escoltat és més instrumental en contrast)
 Parlar del Duo
Trobar pregunta resposta i parlar d’imitacions

Polly’s Lied
Parlar de les diferents articulacions
Canvis harmònics
Seguir el baix
Exercici de creativitat posant un text i que defineixi el personatge per a poder-la cantar
Estructura de la peça: Lied
Trobar la melodia amb l’instrument
Cantar les dues línies melòdiques amb un acompanyament instrumental
Aprofitar la segona fórmula rítmica per a tocar-ho
Tots haurien de tocar els diferents rols: melodia i acompanyament
Treballar sense la partitura i després ensenyar-la  i  comentar-la
Instruments transpositors

Ballade vom angenhemen Leben
Contratemps
Articulacions
Canvis de tempos
Estructura i dictat melòdic
Canvis rítmics
Elements estilístics del jazz

Lied von der Unzulänglichkeit etc...
Parlar de la forma (primers 8:A, de 9 a 16 B) comparar els ritmes i veure les diferències
Pregunta i resposta del principi
Frase  del principi fer un treball melòdic  preguntar si s’escolta de manera conclusiva o suspensiva, afegir el baix i tornar a parlar-ne. Parlar dels graus Tonals
Treball rítmic de la melodia sobretot al final
Fer un treball de transport de la melodia, també es pot repetir el mateix disseny melòdic en diferents alçades
Treballar contratemps (c.17) jugant amb l’instrument: picant, bufant el cos de l’instrument etc...
 Al final del  c.33 fins a c.40 treballar la cel·lula rítmica amb una sola nota
Treballar ritmes amb els acords (fent tocar el ritme amb la fonamental, 3a o 5a)

Ruf aus der Gruft
Escoltar la veu interior dels vents a partir de c.9 i fer-ne un dictat fins al final




S’acorda que el Dilluns és farà un treball amb la partitura i divendres les qüestions més pràctiques, el mateix divendres al final de la classe es decidirà el que es treballarà el pròxim dilluns.

La propera reunió serà dimecres 25 de juliol a les 10h i s’acabaran de seqüenciar els continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada