KURT WEILL –
L’òpera de tres rals (I)
ACTA 17 de juliol de 2012 – Aula
Schubert – 10h
Assisteixen: Jordi
Armengol, Xavier Balcells, Ester Brescó, Sònia Chocron, Joan Marsol, Núria Mas,
Xavier Roig.
S’excusen: Angustias
Jiménez, Sònia Peiró, Xavier Puertas,
Aleydis Serra, Xesco Grau
S’acorda que l’objectiu
de la percepció auditiva és arribar a reproduir i interpretar instrumental o
vocalment i/o de manera escrita.
Selecció de peces
de Kurt Weill a partir de les quals es seqüenciaran les sessions pertinents:
-
Moritat
vom Mackie Messe
-
Morgenchoral
des Peachum
-
Polly’s
Lied
-
Ballade
vom angenehmen Leben
-
Lied
von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
-
Ruf
aus der Gruft
També es decideix
parlar de l’autor (referències bàsiques) i l’argument bàsic (amb la presentació
del personatges)
De cada una de
les peces proposades es treballaran els següents aspectes:
Moritat
vom Mackie Messe.
Audició de la peça
amb el cd.
Estructura i descobriment d’on són els canvis harmònics
Cantar la línia
melòdica, descobrir pregunta i resposta de la frase (8 i 8) i acabar fent un
tutti
Descobrir els
diferents instruments i canvis rítmics (variacions de la melodia)
Parlar de les
dinàmiques
Identificar,
tocar i escriure els diferents motius rítmics
Afegir la base
harmònica als diferents motius rítmics
Nomenclatura
harmònica en anglès
Introducció d’un
ritme de blues i una harmonia bàsica per jugar-hi, fer una roda d’improvitzacions
Coral:
Morgenchoral des Peachum
Cànon, dictat
melòdic
Comentar el
compàs
Parlar de laTonalitat
Coral: estil
gregorià, molt vocal (la primera peça que hem escoltat és més instrumental en
contrast)
Parlar del Duo
Trobar pregunta
resposta i parlar d’imitacions
Polly’s
Lied
Parlar de les
diferents articulacions
Canvis harmònics
Seguir el baix
Exercici de
creativitat posant un text i que defineixi el personatge per a poder-la cantar
Estructura de la
peça: Lied
Trobar la melodia
amb l’instrument
Cantar les dues
línies melòdiques amb un acompanyament instrumental
Aprofitar la
segona fórmula rítmica per a tocar-ho
Tots haurien de
tocar els diferents rols: melodia i acompanyament
Treballar sense
la partitura i després ensenyar-la i comentar-la
Instruments
transpositors
Ballade
vom angenhemen Leben
Contratemps
Articulacions
Canvis de tempos
Estructura i
dictat melòdic
Canvis rítmics
Elements
estilístics del jazz
Lied
von der Unzulänglichkeit etc...
Parlar de la
forma (primers 8:A, de 9 a 16 B) comparar els ritmes i veure les diferències
Pregunta i
resposta del principi
Frase del principi fer un treball melòdic preguntar si s’escolta de manera conclusiva o
suspensiva, afegir el baix i tornar a parlar-ne. Parlar dels graus Tonals
Treball rítmic de
la melodia sobretot al final
Fer un treball de
transport de la melodia, també es pot repetir el mateix disseny melòdic en
diferents alçades
Treballar
contratemps (c.17) jugant amb l’instrument: picant, bufant el cos de l’instrument
etc...
Al final del c.33 fins a c.40 treballar la cel·lula rítmica
amb una sola nota
Treballar ritmes
amb els acords (fent tocar el ritme amb la fonamental, 3a o 5a)
Ruf aus
der Gruft
Escoltar la veu
interior dels vents a partir de c.9 i fer-ne un dictat fins al final
S’acorda que el Dilluns
és farà un treball amb la partitura i divendres les qüestions més pràctiques,
el mateix divendres al final de la classe es decidirà el que es treballarà el
pròxim dilluns.
La propera reunió
serà dimecres 25 de juliol a les 10h i s’acabaran de seqüenciar els continguts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada